domingo, 8 de abril de 2018

PARLEM D'INTEL·LIGÈNCIA EMOCIONAL



Abans d'endinsar-nos amb la nostra proposta cal contextualitzar els antecedents i la justificació de la mateixa, per això, l'alumnat de 1º d'ESO ha de conèixer el perquè de la nostra tasca. 
Malgrat que alguns autors com Álvarez i Bisquerra (2010) identifiquen l’inici de l’educació emocional amb la publicació de les obres Intel·ligència Emocional al 1990 per Mayer i Salovey, i el best seller del mateix títol de Goleman al 1995, altres professionals de l’educació, com Marina (2005) assegurava que “en l’antiguitat als sentiments i a les emocions se’ls definia com a “passions”, i aprendre a dominar-les formava part de la gran educació”.
A menut, pel que fa al marc educatiu, l’adquisició de certs coneixements base ha estat sempre l’objectiu principal del propi sistema educatiu, per tant, l’educació en sí ha dedicat els seus esforços al desenvolupament cognitiu, teòric i acadèmic, deixant de banda, la dimensió emocional de la persona. Per tant, si ens basem en la pròpia legislatura, acudim amb el Real Decret 1631/2006, de 29 de Desembre, a l’article 7 (Enllaç llei),pel qual s’estableixen les ensenyances mínimes corresponents a l’Educació Secundària Obligatòria, que dintre de les competències bàsiques que s’han d’assolir, apareixen, les competències  nº5 ( competència social i ciutadana) i la nº8 ( autonomia i iniciativa personal) concretant específicament l’educació emocional.
Partint amb la idea de que la dimensió emocional de l’ésser humà cada vegada demanda més atenció i desenvolupament per part de l’àmbit educatiu, cal citar que des de la perspectiva històrica, la emoció sempre ha estat contraposada a la raó, ja que, les emocions i les passions no estaven considerades com allò necessari a formar en el propi ésser sinó que “ l’educació tradicional ha primat el coneixement per damunt de les emocions” (Bach y Darder, 2004).
Avuí dia ja és hora que es parle d'un procés d'ensenyament aprenentatge basat en les competències emocionals per afavorir d'aquesta forma l'adquisició de coneixements dels educands. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario